Mene zanima kako se vi začnete učiti solirat? Saj se nekaj mučim, pa mi ne uspeva. Kje je kakĹĄen program, kakĹĄen video ali karkoli? Sem samouk, ritem oz. spremljavo glasbe znam ujet z akordi, ne znam pa se navaditi solota pesmi. KakĹĄna pomoč - ga bog blagoslovi!
V guitar pro imaĹĄ seznam lestvic, ki jih lahko uporabiĹĄ za pomoč. Prvo moraĹĄ ugotoviti v kater duru molu je pesem. Osebno to naredim z posluhom- na debeli E struni zaigram različne tone in ugotovim, kateri se najlepĹĄe sliĹĄi v pesmi. Recimo da je to G ton. Potem, če je pesem Ĺžalostna je mol in uporabiĹĄ G mol pentatonično lestvico, če je pa dur, uporabiĹĄ pa G dur pentatonično lestvico. Lestvice se moraĹĄ navadit na pamet, potem pa preprosto improviziraĹĄ. Ne pa moreĹĄ pričakovati, da boĹĄ 2x poskusil in se bo sliĹĄalo dobro. Seveda so ĹĄe druge lestvice, samo za začetek je najbolje znati pentatonične.
Večinoma ti prvi ton v pesmi nakaĹže lestvico, v kateri je potem melodija pesmi. NajlaĹžje je, da definiraĹĄ akorde pesmi, potem to razdelaĹĄ do te mere, da vidiĹĄ, v katerih akordih je igrana...Velikokrat je bolje,da pesem parkrat sliĹĄiĹĄ, predno igraĹĄ zraven (tekom let boĹĄ pridobil posluh in brenkal Ĺže tekom pesmi), potem pa naprej...dobra stvar je tudi, da veĹĄ,da je akord sestavljen iz treh tonov in da sam solo lahko poteka v katerem izmed teh tonov na udarec samega akorda (tole je mal nerodno napisano,ampak ne vem,kako bi se drugače izrazil)...boĹĄ pa spooznal, da je malo morje letvic in da nikoli ne prideĹĄ skozi vse,razen preko kromatike...če si zapomneĹĄ vsaj tone polovice ubilake, si zmagal...spoznavaĹĄ pa tone s samim igranjem... Osebno mi več pomeni dober občutek z manj toni,kakor ĹĄredanje in poplava tonov v samih solaĹžah...
Tako zdaj sem se naučil dont cry od guns and roses solo samo ne vem, če prav postavljam prste. VaĹĄi nasveti so mi priĹĄli zelo prav.
če tvoja roka med igranjem ne bega gor in dol po vratu kitare potem verjetno postavljaĹĄ prav. Načelno naj bi vsak prst počival nad svojim pragom, ne glede na lestvico ki jo preigravaĹĄ.
samo pazi, da ne boĹĄ 'bendal' oz. zategoval strun samo z enim prstom, vsaj na začetku, ker ti lahko hitro odstopijo nohti, kar pa je zelo boleče. poglej si prej na youtube kakĹĄno video lekcijo, načeloma pa se pri tej tehniki uporablja več prstov za podporo, sam gib pa izvira iz zapestja, ne iz prsta. pri učenju soliranja se mi zdi pomembno, da iz enega solota, kot je npr. ta od don't cry, potegneĹĄ čim več. pa tudi to, da se posluĹĄaĹĄ, ko igraĹĄ, in si poskuĹĄaĹĄ zapomnit, kako zvenijo različni intervali. začni z majhnim 'kvadratkom' naprimer na prvih treh strunah, od 5. do 8. polja na kitari, in poskuĹĄaj tam poiskati čim več lestvic in delov le teh. ko si enkrat zapomniĹĄ tone in si sposoben prenesti melodijo, ki si jo zamisliĹĄ v glavi, na kitaro, pa ta kvadratek povečaĹĄ. če boĹĄ uporabljal tak način učenja, imaĹĄ veliko večje moĹžnosti, da tvoje solaĹže ne bodo zvenele preveč monotono in 'Ĺže nekje sliĹĄano'. seveda pa s tem ne mislim, da ne smeĹĄ kopirati. Za samo pridobivanje tehničnega znanja in novih idej se je koristno učiti solaĹže od pesmi, ki jih posluĹĄaĹĄ. Moja metoda je uporabna za ustvarjanje melodij in relativno počasnih delov solaĹž, s katerimi lahko nekaj poveĹĄ. Ko pa hočeĹĄ igrati hitre stvari, pa je veliko laĹžje in hitreje, da si pogledaĹĄ par lickov in se jih naučiĹĄ, in seveda da igraĹĄ veliko lestvic, po celem vratu, ne samo na 3 strunah TeĹžko je opisati tako kompleksno stvar na zelo kratek način. Bistvo je, da te lahko naučene solaĹže in licki brez kakĹĄnega poglabljanja oz. iskanja njihovega izvora zelo omejijo kot kitarista. lp
@burek: +1! To z nohti je na začetku ĹĄe posebej nevarno. Prav tako ne poskuĹĄaj preveč zahtevnih stvari v tej smeri, npr. Alberta Kinga ali Davida Gilmourja, ki ponekod uponeta struno tudi za 4 do pet poltonov. Sam sem kar nekajkrat na začetku imel zaradi tega krvave prste.
Ja,če bendaĹĄ nepravilno,si lahko poĹĄkodujeĹĄe ĹĄe kakĹĄen prst oz. miĹĄico ali kito...prvi prst ponadavi ne potrebuje opore (se ga tudi ne uporablja veliko za bendanje oz. skoraj nič;osebno ga uporabljam zelo malo za bendanje,ker ni velike kontrole igranja, bolj za vibrato ali bend za pol tona), sredinec se veliko uporablja,vendar ob opori kazalca;kazalec je opora,sredinec da ton!, prstanec se pa največ uporablja,ob opori sredinca, s kazalcem pa pokrijeĹĄ ostale strune,da ne zvenijo...mazinec se praviloma ne uporabla za bendanje (sploh pri večjih premerih strun), se ga pa uporablja za dodajanje tonov pri bendih... SolaĹžo pa poizkusi najti sam...najlaĹžje in največ (po mojem mnenju) se naučiĹĄ,da najprej najdeĹĄ melodijo pesmi in jo odigraĹĄ na kitaro;osebno preferiram ĹĄe vedno klasično kitaro.Ko imaĹĄ enkrat lestvico,je vse laĹžje...se pa pojavljajo odstopanja,tako da ne smeĹĄ biti v nekem kalupu...veliko igraj,pa se boĹĄ navadil
Ojla, lahko se oglasiĹĄ v moji ĹĄoli kitare. Z veseljem ti bom pomagal brezplačno, če se boĹĄ pa Ĺželel resno poglobiti v kitaro se pa lahko kasneje dogovoriva tudi za bolj resno sodelovanje. Prosim poglej si več na www.sola-kitare.si Lp, Mitja
Lep pozdrav Vidim da je ta tema najbolj primerna zato bom kar tu vprašal.. Zanima me kako vi utišate struno, recimo ko odigraš par tonov na eni struni in potem ko greš na drugo struno. Meni vedno ko spustim struno s prstom se zašliši še malo zvoka od strune in ko grem na drugo struno se sliši kot da bi bila 2 tona. Upam da sem dovolj razumljivo napisal...
jaz jo vedno mute-am s kazalcem nekak šibek hammer-on, ki povzroči, da se ne sliši tona in utiša struno.
Se opravičujem za double post. Malce neraumljivo povedano. To ni tako kot hammer-on da bi pritisnil na struno ampak grem čez vss strune s kazalcem, da pač utišam tisto, ki je zveni. Se še enkrat opravičujem.
Aha, samo recimo ko je kakšen bolj hiter solo za igrat, se mi zdi nemogoče da bi s prstom utišal struno, ker bi šel iz ritma...
še nekaj me zanima.. Ko igram solo kje moram imeti dlan naslonjeno na bridge, na strune ali nikjer, ker mi to povroča veliko težav, ker nevem kako bi igral.
Za igranje ritma se strune duši z desno stranjo dlani, pri solu pa s palcem oz. levo stranjo dlani. Na ta način tudi kontroliraš tisto "piskanje" sosednjih strun pri solu.
MENE ZANIMA KERO PENTATONICO UPORABIT GLEDE NA SLEDEČE AKORDE. F DUR MENTANONIKA ALI F MOL PENTATNIKA? F,C,Am.Dm,Gm,Cm,B resničlno hvala za pojasnilo in odgovor
Pozdravljen Na hitro sem ti spesnil in posnel eno lekcijo. Upam, da ti kaj pomaga. Omenjene akorde lahko igraš takole: F, C - F durova Am, Dm - A molova Gm, Cm - G molova pentatonika, ki sicer z istimi toni pri B-ju preide v B-durovo. Na začetku posnetka sem ti vse tri odigral bolj šolsko potem sem po istih skalah prešel v improvizirano melodijo. Poslušaj na mojem box kanalu: https://www.box.com/s/4d98cf72ded0bc249bf2 Če želiš ti lahko pošljem tudi backing track...mal za vajo. Posneto v mojem studiu na Kitaro G&L s-500, Fender jazz bass in EZ drumer.