mene pa zanima kako se zaigra akorde če je napisan: E cis fis H ... kaj pomenta cis pa fis....aja pa kaj pomeh H7 ?
Za fis in cis je že matej napisal, da gre za zvišana F-mol in C-mol. fis: cis: Kot vidiš na zgornji sliki imata ta akorda že drugo ime: - fis = ges (zvišan f ali znižan g je namreč eno in isto) - cis = des (zvišan c ali znižan d je eno in isto) Končnica -es torej označuje znižanje za pol tona: - ges = znižan G-mol za pol tona. - des = znižan D-mol za pol tona. Včasih pa bo Cis in Fis pisano z velikimi črkami. Takrat velja sledeče: Cis = zvišan C-dur za pol tona (C#) Fis = zvišan F-dur za pol tona (F#) Višaj (#) zviša ton za pol tona in doda tonu končnico -is. Če normalni F primeš na 1. prečki, potem Fis dobiš tako, da ta isti prijem prestaviš le za eno prečko višje. V bistvu torej primeš F na 2. prečki ubiralke in dobiš Fis. Pri F in Fis je to enostavno, ker F že v osnovi lahko primeš kot barre akord in ga potem enostavno premikaš po ubiralki in s tem dobivaš druge tone. Na 1. prečki je to F, na 2. prečki Fis (zvišan F), na 3. prečki G, na 4. prečki Gis (zvišan G), itd. Ugani kaj je F na 9. prečki? Cis No, Cis lahko dobiš tudi takole: Pri akordu H7 je avtor verjetno mislil na ameriški B7: In kaj je mislil matej s tisto septimo? Normalno je akord sestavljen iz 1., 3. in 5. tona. Akordi, ki imajo na koncu številko 7, pa imajo poleg teh tonov dodan še 7. ton. B7 ima dodan ton A. Na zgornji sliki akorda B7 se ton A nahaja na 3. struni 2. prečka.
Živjo, ponovno preigravam pesem MALA TERASA, a žal ne vem kateri akordi so Gis, Dis, Cis... A bi mi prosim lahko kdo to razložil oziroma še lažje za mene če bi mi jih narisal ko se primejo? najlepša hvala vsem LP a-mol
Jp, Dorian prav si povedal. Cis: Dis dobiš tako, da Cis prestaviš za 2. prečki višje - torej iz 1. na 3. prečko: Gis: Samo to so težki prijemi in potrebuječ jih le, če nočeš igrati s kapodastrom. Najbolj enostavno pa bo, če si daš kapodaster na 1. prečko in primeš normalen C, G in D akord. S tem ko boč dal kapodaster na prvo prečko, ti bo namreč vse akorde zvišalo za pol tona in avtomatično pretvorilo C, D in G v Cis, Dis in Gis. Zvišane tone je praviloma lahko zaigrati (s pomočjo kapodastra ali bar prijemov). Problem so lahko le znižani toni, ker je včasih za njih treba kitaro malo drugače uglasiti, npr. E struno spustiti na D. Večinoma pa tudi znižani akordi niso kakšen bav-bav, če jih v mislih preimenuješ v zvišane akorde. Primer: Recimo, da bi imel v pesmi Ges (znižani G akord). Najtežja varianta bi bila, da bi po raznih pesmaricah iskal kako se Ges prime. Bolje je, če veš, da je Ges=Fis. Znižani G ali zvišani F je eno in isto. Zvišani F pa primeš tako kot navadni F, le da eno prečko višje. Torej namesto na 1. prečki, primeš F na 2. prečki in dobiš Ges.