a mogoče kdo pozna razliko med naslednjimi izrazi: natural harmonics artificial harmonics pitch harmonics half harmonics = semi harmonics ?? <_< lp gp
Ponavad na začetkih komadov(z neta) definirajo takšne in podobne pojme, jih je kar nekaj(harmonikov); možno da je še kakšen več?? za naravne vem(5. , 7. , 12. ,19. fret) za umetne pa po mojem tud, če so ta pravi(2 med 2. in 3. pa pod 3. pa 4.fret) ostale pa je en velik vprašaj?? lp gp
Nekaj o natural in artificial harmonics sem našla na spodnjih linkih. http://www.wholenote.com/default.asp?src=l&l=445&p=1 http://www.wholenote.com/default.asp?src=l&l=5760&p=1
aha, pol sm mel prov za naravne(natural) harmonike, umetni(artificial) pa so mi postal tud prbližn jasni - razložen je kr dobr kako do njih, sam pomatrat se bo še treba(hvala). drugi, za katere sm se zmotu, (k se igrajo enako k naravni) mi pa še niso čist jasni 2 med 2. in 3. prečko 1 pod 3. prečko pa ned 4. prečko lp gp
Za razlago natural (oz. open), artificial, ipd. harmonics si je dobro priskrbeti Tommy Emmanuel - Guitar lessons CD1 (42. do 57. minuta), kjer je vse razloženo in praktično prikazano.
Najprej moraš vedeti kako se odigra naravne flažolete (natural harmonics). Naravni flažoletni toni (natural harmonics) Vsako glasbilo ima te tone eno oktavo višje. Pri kitari torej na 12. prečki. Tam je namreč ravno polovica strune. Pri kitari pa natural harmonics lahko odigraš tudi na 5. in 7. prečki. 5. prečka predstavlja četrtino strune, 7. prečka pa tretjino dolžine strune. No, na klasični kitari jih najlažje odigraš na 12. prečki, princip pa je sledeč: 1. Enega od prstov leve roke (recimo prstanec) rahlo položiš na 6. (najdebelejšo) struno in sicer točno nad kovinsko 12. prečko. Torej ne pred prečko in ne za prečko, ampak točno na sredino. Strune ne pritisneš navzdol, ampak se je dotakneš le toliko, da jo rahlo začutiš pod prstom (kot bi jo božal). Nato s trzalico v desni roki struno normalno udariš navzdol in takoj zatem s strune odmakneš prst leve roke. Pri tem zazveni poseben visok ton. Ta ton je drugačen od udarjene prazne strune oz. normalnega tona na 12. prečki te strune. Podoben je zvončku. 2. Sedaj lahko to poizkusiš še na 12. prečki ostalih 5-ih strun. Nato pa še na 5. in 7. prečki. Princip je enak. Potrebne bo malo vaje, preden ti uspe. 3. Sedaj ponovno poizkusi zaigrati natural harmonic na 12. prečki 6. strune, a tokrat le z eno roko. Princip: - Trzalico držiš med sredincem in palcem desne roke, tako da je kazalec prost; - S konico kazalca se rahlo dotikaš strune nad 12. prečko, s trzalico pa udariš navzdol po struni: 4. Kazalec desne roke takoj zatem umakneš s strune. Ponovno dobiš tisti znani flažoletni ton. Levo roko si imel pri tem povsem prosto. Kasneje jo boš namreč potreboval za ustvarjanje "artificial harmonics". Umetni flažoletni toni (artificial harmonics) 1. Trzalico ponovno držiš med palcem in sredincem desne roke, tako da je prstanec prost. 2. S kazalcem leve roke pritisni na 2. prečko 6. strune (kot da bi hotel odigral F# ton). Struno držiš pritisnjeno na tej poziciji. 3. Kazalec desne roke narahlo položi na 14. prečko (kot si to storil na 12. prečki pri natural harmonics) in s trzalico udari navzdol po struni. 4. Kazalec desne roke takoj zatem umakneš s strune. Dobiš artificial harmonic. Nekateri jim rečejo tudi false harmonics. A, če dobro pomisliš to niso. So čisto običajne harmonike na sredini strune (s tem ko si z levo roko pritisnil na 2. prečko strune, si le to skrajšal po dolžini in sedaj se harmonika namesto na 12. prečki nahaja na 14. prečki). 4. Prstanec leve roke položi na 3. prečko in "artificial harmonic" z desno roko odigraj na 15. prečki. Vedno moraš pač harmoniko odigrati 12 prečk stran od prsta na levi roki. 5. Z levo roko primi Am akord in odigraj flažoletne tone na vseh 6-ih strunah. Pri 1., 5. in 6. struni ne bo problema, saj "natural harmonics" zaradi praznih strun najdeš na 12. prečki. Pri 2. struni "artificial harmonic" najdeš na 13. prečki. Pri 3. in 4. struni pa na 14. prečki: e 12 (N.H.) B 13 (A.H.) G 14 (A.H.) D 14 (A.H.) A 12 (N.H.) E 12 (N.H.) Obstaja še nekaj drugič načinov igranja artificial harmonics in še nekaj ostalih harmonics (npr. pinched harmonics, tapped harmonics). Problem je, da se izrazi za vse te vrste harmonik velikokrat napačno uporabljajo in mešajo med seboj. Potem pa obstaja še cela vrsta sopomenk. Natural harmonics se lahko reče tudi "open string harmonics". Pinched harmonics se reče tudi pinch oz. picked harmonics, ipd. Še nekaj koristnih povezav do strani, kjer pojasnjujejo artificial harmonics: - LINK 1; - LINK 2 (Wikipedija); - LINK 3; - LINK 4; - LINK 5.
Se ena moznost za umetne harmonikse (v anglescini se ta verzija imenuje PITCH HARMONICS, najdete jih pa v vecini groznih metalskih in hard rock solaz iz 80. let): Primes eno izmed prvih treh strun (najbolje da tretjo - najmanj moznosti da jo strgas kjerkoli na vratu. TRIK je v tem, da se skoraj v istem trenutku (takoj zatem, ne pred tem, da ne bo pomote), ko s trzalico zaigras na struno, se s palcem narahlo dotaknes strune (nekateri drzijo trzalico tako, da imajo palec cisto na robu trzalice, lahko pa tudi malo zavrtis zapestje navzven). Da ti harmonics res zazveni, mora biti dotik palca res kratek - drugace zadusis struno. Precej lazje je, ce v istem trenutku, ko zaigras ton, z levo roko se zategnes (bend) struno. Na zacetku rabis precej vaje in volje, ko pa imas enkrat obcutek, pa sploh ni tesko. Visina harmonicsa je odvisna (ce drzis z levo roko isti ton), od mesta kjer imas desno roko. Zacni tam, kjer jo imas ponavadi, ko igras kitaro, potem pa jo premikaj navzgor in navzdol po struni od zacetka vratu do mosticka - visina harmonicsa se bo s tem spreminjala, poleg tega pa bos opazil, da je na nekaterih mestih zven glasnejsi, cistejsi in pa predvsem - lazje ga zaigras
te flažolete (harmonics --> bodmo slovenci ) lahko tud človk pogrunta sam... sam malo časa si moreš vzet pa met malo domišlije (in znanja) ...največkrat so uporabljeni an osnovnih dveh mestih (7. prečka, 12. prečka) ...vsi ki se pa matrate igrat to vam pa priporočam de jih sprobavate tud na različnih ''radikalnih'' uglasitvah kitare: recimo uglasitu DGDGBD ali CGDGBD (od debele proti tanki struni) sekata pa lep špil želim
Nism nikjer zasledu pa mogoče komu bi pomagal če povem kaj naj bi te toni sploh bli: 12. polje - oktava 7. polje - kvinta 5. polje - 2 oktavi 5 - 2 polje - 4 toni: 2 med 4. in 3. prečko in še dva takoj po 3. - tukaj gre za tone po akordu (navadnem septakordu se mi zdi) naprej se flažoleti spreminjajo po en ton vendar jih je zelo težko dosečt No vsaj na basu je tko vendar ne dvomim da je na kitari enako
vse lepo in prav... kaj pa semi - half harmonics? je to le eno izmed imen za artificial(umetni) harmonics? ti so označeni tudi v Guitar Pro-ju z nekakšnim čudnim znakom EDIT: znak je podoben ° (stopinji) Lp Gregor