(plinkplonk) mam še eno vprašajne: pr akordu C7 al pa F7 (sta ista) mam za prjet z obema rokama hkrat naprej G pa takoj C7, pa z desno mi je logično, z levo pa ne - mam prstanc na c kazalc na e pol morm pa "z nevemčim" prtisnt b. Z nosom? al kako?
Ja z nosom včasih kr deluje. Lahko pa probaš tud z nogami=) Čaki, če sem prav razumela: takoj za G hočeš pritisnit C7, pa ne veš kako povezat? Probaj vzet pedal na G, spustit z roko, prestavit roko na C in v istem trenutku spustit pedal. Pa dobiš "vezani" efekt. Če sem te narobe razumela, mi pošlji note.
ne sintisajzer mam, ni nobenga pedala... pa rabm sam akord C7 z obema rokama hkrat sam z levo ne dosežem.. ajd če raztegujem ene pet minut mi rata, sam mam tko zajeban da morš menat akorda C7 pa G na dve sekundi in to z obema rokama! no rec da je nemogoča vrjanta se grem prtožt... komad je pa v bistvu ena moja priredna od enga k sm ga najdla na netu in nevem nit naslova nit nč.. no.. če razumeš, povej čene bom pa spustla ta del
Čaki, to je tvoja priredba. Če delaš priredbo, si stvari olajšaj! Če ti ni tok pomembno, lohk namest C7 z obema rokama primeš samo z desno EGB z levo pa C kot bas/ narediš obrat Gja (namesto GHD prestaviš zgornji D eno oktavo nižje), s tem dobiš DGH in ful lažje preskočiš na C7. A sem ti kej pomagala?
Da ne bo tako žalostno sameval tale kotiček bom jaz vprašal eno vprašanje. Torej, že nekaj časa se ËËmučimË s pisanjem skladb in me zanima kakšen napotek, kako bi čimbolje spremenil aranžma za klavir v aranžma za klavir in glas. (slog: pop/rock) Pa če kaj poveš o improvizaciji bi tudi bilo zelo lepo
Na, ta je pa že za intelektualca (ha ha) Aražma za klavir in glas: Torej, iz aranžmaja za klavir moraš prepoznati glavno melodijo, ki naj bi jo pel glas. Če jo dva hkrati igrata/pojeta, rata dolgcajt, zato jo mora klavir izpustiti. Zdaj je pa odvisno, kakšen aranžma za klavir imaš. Če je suhoparen do te mere, da imaš v desni samo melodijo, v levi pa kako bogo spremljavo, boš moral vložiti veliko energije. Če ne drugega, ti osnovni aranžma daje harmonsko strukturo komada (akordi, bas itd.). To ti lahko omogoča poigravanje z akordi (obračanje, podvajanje, razširjanje). Akordi in bas so za pevca najpomembnejši, saj se po njih najlažje orientira. Pri tem je fino, da je bas "lep" (ne ga postavit prenizko, da ne bo preveč nerazločen, ali previsoko, da izgubi svoj basovski karakter) in da akordi niso prenizko (potem vse skupaj rata preveč grmeče). Akordi naj bi (vsaj v jazzu) šli najnižje do malega Es. Je pa res, da si pop/rock lahko pri tem vzame nekoliko več svobode (zaradi preprostejših akordov). Zdaj, ko imamo harmonsko podlago, moramo stvar poživiti. Akorde in bas lahko nekoliko ritmiziraš (to tu ni tako preprosto kot na kitari - če te o tem kaj več zanima, povej). Lahko s kratkimi motivi zapolniš tišino, ko pevec ne poje (to je blues poimenoval "feeling the windows") ali pa enostavno takrat, ko začutiš, da bi bil trenutek vreden poživitve. Lahko si privoščiš (improvizacijski) solo za del kitice ali pa kar za celo kitico. Če pevec ni prevelik egoist. Na, pa smo pri improvizaciji. Improviziraš najlažje tako, da si v levi igraš neko podlago (skušaj nekako kombinirati/menjati bas z akordi), z desno pa improviziraš. Improviziraš najlažje v osnovni tonaliteti komada - tako da paziš, da se ti toni v improvizaciji ne križajo s tistimi v spremljavi (nimaš disonance). Še lažje je improvizirati po pentatoniki (če je komad v C-duru je pentatonika C, D, E, G, A). Tole je bilo ZELO okvirno in na splošno, tematika je zelo obsežna, o tem obstaja na tone literature. Če te kaj zanima bolj natančno, povej.
Najlepša hvala, glede improvizacije bom kar poslušal tvoj nasvet in si našel kakšno literaturo, bolje kakor da tukaj tebe do smrti izmučim z bedastimi vprašanji zdaj pa glede teh preklicanih aranžmajev. Žal moje pesmi, ko jih napišem (heh, tole zveni kakor da jih je za najmanj pet albumov ) precej, recimo temu, preproste forme. V desni roki igram melodijo pa še kakšen ton (3, 5), ki si ga sposodim iz leve, kjer igram preostale tone akorda, ki ga po možnosti arpeggiram. To je to, v vsej svoji preproščini. Ko hočem to potem preuredit za glas in klavir ponavadi v levi igram prvi ton akorda v oktavi v desni pa pač akord, ki ga, če sem res izviren, razlomim na dva dela Vse skupaj zveni malce preveč, hmm, preprosto zato iščem kakšne alternative ampak moja eksperimentiranja so me doslej vodila le do tega, da sem preklel vse skupaj in si pač priznal da nisem ravno Billy Joel. No, malce pretiravam (ampak ne pri tistem da nisem Billy Joel ), ampak kljub vsemu je vse skupaj malce ubogo. če imaš kakšen nasvet bi bil zelo hvaležen. LP
Hja, no zdej je odvisno kak komad špilaš. Če maš kako balado, arpeggiranje deluje; lahko pa akorde razložiš - tj. ga obračaš gor in dol v večih oktavah, povežeš s pedalom, vedno pa začneš z osnovnim tonom akorda v basu. Npr. glej tale komad. Melodijo lahko vedno dodatno podložiš z akordom. Za rock je kul, če maš melodijo podloženo z akordom (akorde pri rocku redko arpeggiraš ali obračaš, ker dobiš preveč baladičen občutek), bas pa ne pritisneš hkrati z melodijo, ampak takrat ko je tišina; ali pa recimo daš bas na prvo dobo (oz. tko kot je v komadu), luknje (tišino) pa filaš z akordi s pomočjo leve ali desne roke (kot ti pač v tistem trenutku tehnično ustreza). Rock je bolj dinamičen, zato si ne more privoščiti tišine; ritmiziranje basa in akordov je zato zelo pomembno. Če naprimer poslušaš Orion lady, ugotoviš, da bas vedno pride na prvo dobo (ponavadi je podvojen še z zgornjo oktavo na tretjo dobo); melodija je zelo sinkopirana (ne pride na prvo dobo), poleg tega pa akordi z vmesnimi udarci naredijo stvar zelo dinamično. Pop kombinira tako rock kot baladne značilnosti. Vedno je treba uporabit uho in kreativnost. Če hočeš, se lahko lotiva kakega konkretnega primera.
Sram me je priznati, ampak sem kar malo pozabil na tole. No, sicer pa sem nekomu obljubil da se bom naučil Diamonds and rust, zato sem msilil če bi lahko ubil dve muhi na en mah. Tako da, če si še za, bi ti bil zelo hvaležen, če bi mi pomagala narediti en aranžma te pesmi za klavir in glas. Pesem je sicer od Joan Baez, če je ne poznaš, pa ti jo lahko pošljem. LP, Hammond
Tukaj je link: http://www.box.net/shared/ljtaroq5ye Melodijo pa lahko skinem, če potrebuješ. Ampak saj si me ni treba s tistim Sibeliusom zafrkavat - lahko naredim kar eno slikco? LP, Hammond
Ne rabiš se zafrkavat s sibeliusom=) Ampak, se ga splača naučit uporabljat, ker zna veliko sam narest (špilat napisano, transponirat če vokalistu ne sede višina, ipd.). A lahko skineš tud akorde? =) Sm lena ko fuks Lp, pp
Ojla, se opravičujem za zavlačevanje ampak zadnji dnevi so precej naporni in tbh tale tudi zato sem samo an hitro nekaj spackal. Napisal sem samo akorde in melodijo (brez dolžine) in še to samo tisti del ko poje, poleg tega je možno da je kje kaj drugače kot na posnetku ker sem si sam pri sebi mrmral in imam navado da malce prilagodim komade sebi Upam, da je tole skrpucalo kej vredno, je pa treba poleg spremljave za melodijo anredit še instrumentalne dele .. huh, res super, če boš to lahko naredila ... Sicer je komad oblikovno precej preprost - večina je ena sama kitica, ki je ista, razen tega, da je ebsedilo drugačno. Potem je še nek spremenjen del ... sej boš videla LP
Hammond, znaš pisati v notah? Če ne, si prosim poglej lekcije v klavirskem kotičku (kolikor jih je). Namreč, prvo pravilo aranžiranja je, da znamo skinit melodijo in akorde. Akordi se napišejo z besedo, melodija pa v notah. Melodija se nikoli ne piše s črkami. Namreč, cela stvar postane veliko težja, ko gremo pisat aranžma. Ko greš pisat bas, vmesne glasove, moraš spet pisati po posluhu, pa še vse skupaj moraš usklajevati z začetno melodijo in filingom skladbe. Računaj, da ti jaz ne bom napisala celega aranžmaja, ampak da ga bova pisala skupaj. Če se ti ne da v sibeliusu pisat, lahko napišeš v eno navadno notno črtovje pa ga skeniraš. Kolikor sem uspela razbrat iz zgornjega (ne veliko, ker mi je precej naporno to brat), s skinevanjem melodije nimaš problemov. Tko da, keep up the good work!
Znam ja, ampak ... melodija, akordi - teh stvari mi ni težko napisat ampak pri notah moraš napisat tudi trajanje - to mi vzame več časa No, bom naredil takoj ko bo imel čas.
Aja, imam še eno vprašanje, ki se ne tiče tega aranžmaja. Zanima me, če mi lahko svetuješ kakšna pot bi bila najpreimernejša zame. Sam hočem v končni fazi s klavirjem spremljat sebe pri klavirju - večinoma v poprocku - billy joel, elton john ... Nekako se mi zdi, da klasično učenje ni ravno zame ker si potem celo življenje odvisen od not, poleg tega pa potem tudi sam ne moreš lih dobrih aranžmajev delat. Zanima me, kakšen pristop(učitelj/karkoli bi bil najboljši. Hvala!
Glede tega se absolutno strinjam!!! Zato sem se tudi jaz raje odločila da grem raje na srednjo jazz in ne klasiko, ker so mi note že precej presedale. Na žalost povečini na slovenskih državnih osnovnih glasbenih šolah še vedno učijo klasiko ali mogoče modernejšo glasbo po notah. A zato obstajajo privat glasbene, ki so sicer morda manj zahtevne, zato pa nudijo veliko naprednejši in pestrejši program. Npr. Muzikaviva vključuje tudi jazz, pop, rock in drugo. Pomojem se splača tudi tam pozanimat. LP pp